Aukštakalnio progimnazijos logotipas

Progimnazija:

Taikos g. 44, LT-28157, Utena

Tel. +370-389-65192

El.p.: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

„Žiburio“ skyrius:

Taikos g. 62, LT-28160, Utena

Tel. +370-389-73470

Juridinio asmens kodas 290182540

Steigėjas: Utenos rojono savivaldybės taryba

Duomenys kaupiami ir saugomi juridinių asmenų registre

Projektas „Keturios gamtos stichijos“

Stichijos

2017 m. balandžio 27 d. – gegužės 1 d. mes, Utenos Aukštakalnio progimnazijos mokiniai, tėvai ir mokytojai, lankėmės Austrijoje. Atvykę į šalį grožėjomės Vachau vynuogynų regionu ir gėrėjomės pilimis. 3 valandas plaukėme vaizdinga Dunojaus upe, kuria pasiekėme nuostabų Melko miestelį, įsikūrusį Dunojaus vingyje. Aplankėme Melko senamiestį ir benediktinų vienuolyną, kuris įtrauktas į Unesco. Vakare, atvykę į kalnų kurortą, atsigaivinome terminiuose baseinuose.

Kitą dieną vykome į Haleino druskų kasyklas. Druska nuo seno šiose apylinkėse vadinama baltuoju auksu ir kasama daugiau nei 2500 m. Pirmieji druskų kasybą pradėjo keltai dar 400 m.pr.Kr. Apie jų gyvenimo būdą galėjome sužinoti šalia esančiame keltų kaimelyje. Druskų kasyklose kiekvienas dalyvis gavo specialią aprangą ir leidosi į nepakartojamą nuotykį: važiavo traukinuku, čiuožė 27 metrų ilgio čiuožykla ir pateko į Vokietiją, plaukė druskos ežeru. Po plaukimo ežeru laukė dar vienas išbandymas – 42 metrų ilgio čiuožykla, kuria nusileidome į žemiausią lankomą vietą – 210 metrų gylį po žeme ir grįžome į Austriją. Įspūdžių buvo tikrai daug.

Po pietų vykome į Zalcburgą – vieną gražiausių Austrijos miestų, įsikūrusių tarp Salzach upės ir milžiniškos Hohensalcburg uolos: užburiantys Mirabelės sodai, muzikos genijaus Mocarto namas, garsioji senamiesčio gatvė – Getreidegase. Zalcburgas sužavėjo siauromis gatvelėmis, fontanais ir skulptūromis, skiriamaisiais parduotuvių ženklais, suvirintais iš plieno, aukšta muzikine kultūra, susijusia su Mocarto vardu.

Paskutinę dieną lankėmės Halštate – viename gražiausių Austrijos miestelių, seniausioje druskų kasėjų gyvenvietėje, užimančioje ypač nedidelį žemės plotelį, kuriame tarsi prilipę prie uolos namai ir „plokštumoje“ augantys medžiai. Miestelis įtrauktas į Unesco, pasaulio kultūros paveldą. Aplankėme kaukolių koplyčią, kur žmonių kaukolės išpaišytos įvairiausiais ornamentais. Kilome 2 km į Dachšteino kalnus, kur yra „Penkių pirštų“ apžvalgos aikštelė ir grožėjomės nuostabia Alpių kalnų panorama, mėgavomės grynu kalnų oru, tradiciniais austrų patiekalais.

Esame labai dėkingi mokytojai Nijolei Liašenkienei už galimybę keliauti ir susipažinti su kitų šalių gamta, kultūra ir tradicijomis.

01/25

NSA

sveikata

Erasmus + LELETO leidinys

lt leidinys leletoen leidinys leleto